Ćwiczenie 1.
Na planszy do kodowania została przedstawiona informacja o możliwych miejscach spędzania wakacji. Ilustracje kolejno przedstawiają góry, jezioro, las i morze. Przeczytaj tekst i na jego podstawie zakoduj, gdzie był Jaś na wakacjach.
Jaś jak co roku wyjechał z rodzicami na wakacje. Przed wyjazdem dostał dobre buty, aby mógł pójść z rodzicami pierwszy raz w wysokie góry. Mieszkali razem w leśniczówce. Była ona położona nad niewielkim jeziorem otoczonym z każdej strony świerkowym lasem. Nad zielonymi wierzchołkami drzew wznosiły się skaliste zbocza gór.
Aby wykonać to ćwiczenie należy:
- zakodować informacje za pomocą lampek na planszy kodowania,
- wpisać kod w polach kodu.
Ćwiczenie 2.
Przeczytaj opowiadanie i zakoduj informację, gdzie spędzali wakacje harcerze.
„Zapadał zmrok. Grupa harcerzy przygotowywała wieczorne ognisko. Na wodzie jeziora odbijała się czerwień zachodzącego słońca. Zewsząd słychać było cykanie świerszczy i lekki szelest liści w lesie.”
Aby wykonać to ćwiczenie należy:
- zakodować informacje włączając określone lampki,
- wpisać kod w polach kodu.
Ćwiczenie 3.
Na podstawie opisu pogody zamieszczonej w tabeli zakoduj informację o pogodzie w środę.
Aby wykonać to ćwiczenie należy:
- zakodować informacje włączając określone lampki,
- wpisać kod w polach kodu.
Ćwiczenie 4.
Na podstawie poniższej prognozy pogody zakoduj informacje na planszy do kodowania.
W nocy na wschodnim wybrzeżu i Pomorzu Wschodnim oraz na północnym wschodzie Polski zachmurzenie całkowite i okresami słabe opady deszczu lub mżawki, lokalnie mgła ograniczająca widzialność do 300 m. Temperatura minimalna od 10°C do 14°C. Wiatr w północno-wschodniej połowie kraju porywisty, a na wybrzeżu wschodnim dość silny, w porywach do 60 km/h; zachodni.
Aby wykonać to ćwiczenie należy:
- zakodować informacje włączając określone lampki,
- wpisać kod w polach kodu.
Ćwiczenie 5.
Na podstawie rysunku piramidy żywienia przedstawionej w aplikacji lub rozpoznanej na stronach internetowych dokonaj analizy menu śniadania, jakie zjada codziennie Ania.
Ania zjada śniadania w wielkim pośpiechu. Zawsze wypija szklankę mleka i zjada bułkę jedną z wędliną i drugą z serem żółtym. Do kanapek dodaje zielonej sałaty, a także plasterki pomidora.
Zakoduj tę informację włączając odpowiednie lampki na planszy do kodowania.
Ćwiczenie 6.
Zakoduj informację na temat zainteresowań ucznia, który je opisuje w następujący sposób:
Lubię spędzać wolny czas na świeżym powietrzu. Nie lubię jednak uprawiać żadnego sportu. Wolę znaleźć w parku ciche miejsce, aby oddać się czytaniu. Interesuję się historią. Dlatego lubię czytać książki o tej tematyce lub oglądać filmy o minionych czasach. Wiem, że internet może dostarczyć mi wiele interesujących informacji. Wolę je jednak zdobywać w inny, może staroświecki sposób.
Aby wykonać to ćwiczenie należy:
- zakodować informacje włączając określone lampki,
- wpisać kod w polach kodu.
Ćwiczenie 7.
Oblicz jaką liczbę owoców dzieci przyniosły do domu.
Agatka, Jacek i Danusia zbierały w sadzie owoce. Zebrały koszyk jabłek. Było w nim 12 owoców. W drugim koszyku było 7 gruszek. W drodze do domu każde dziecko zjadło po dwa jabłuszka.
Obliczenia przedstaw za pomocą planszy do kodowania, a wynik w kodzie dwójkowym.
Ćwiczenie 8.
Podczas grzybobrania dzieci znalazły 12 podgrzybków i 3 prawdziwki Niestety, po sprawdzeniu okazało się, że wśród tych grzybów były 4 niejadalne. Ile grzybów jadalnych zebrały dzieci? Wyniki przedstaw w kodzie dwójkowym.
Aby tego dokonać należy:
- zaprojektować działanie arytmetyczne,
- zakodować wszystkie liczby na planszy do kodowania,
- wykonać niezbędne działania za pomocą niezbędnika kodowania w celu uzyskania wyniku.