Kontrast: C1 C2 C3 C4
Rozmiar czcionki: A A+ A++

Ćwiczenie 1.

Na planszy do kodowania została przedstawiona informacja o możliwych miejscach spędzania wakacji. Ilustracje kolejno przedstawiają góry, jezioro, las i morze. Przeczytaj tekst i na jego podstawie zakoduj, gdzie był Jaś na wakacjach.

Jaś jak co roku wyjechał z rodzicami na wakacje. Przed wyjazdem dostał dobre buty, aby mógł pójść z rodzicami pierwszy raz w wysokie góry. Mieszkali razem w leśniczówce. Była ona położona nad niewielkim jeziorem otoczonym z każdej strony świerkowym lasem. Nad zielonymi wierzchołkami drzew wznosiły się skaliste zbocza gór.

Aby wykonać to ćwiczenie należy:

  • zakodować informacje za pomocą lampek na planszy kodowania,
  • wpisać kod w polach kodu.

Ćwiczenie 2.

Przeczytaj opowiadanie i zakoduj informację, gdzie spędzali wakacje harcerze.

„Zapadał zmrok. Grupa harcerzy przygotowywała wieczorne ognisko. Na wodzie jeziora odbijała się czerwień zachodzącego słońca. Zewsząd słychać było cykanie świerszczy i lekki szelest liści w lesie.”

Aby wykonać to ćwiczenie należy:

  • zakodować informacje włączając określone lampki,
  • wpisać kod w polach kodu.

Ćwiczenie 3.

Na podstawie opisu pogody zamieszczonej w tabeli zakoduj informację o pogodzie w środę.

Aby wykonać to ćwiczenie należy:

  • zakodować informacje włączając określone lampki,
  • wpisać kod w polach kodu.

Ćwiczenie 4.

Na podstawie poniższej prognozy pogody zakoduj informacje na planszy do kodowania.

W nocy na wschodnim wybrzeżu i Pomorzu Wschodnim oraz na północnym wschodzie Polski zachmurzenie całkowite i okresami słabe opady deszczu lub mżawki, lokalnie mgła ograniczająca widzialność do 300 m. Temperatura minimalna od 10°C do 14°C. Wiatr w północno-wschodniej połowie kraju porywisty, a na wybrzeżu wschodnim dość silny, w porywach do 60 km/h; zachodni.

Aby wykonać to ćwiczenie należy:

  • zakodować informacje włączając określone lampki,
  • wpisać kod w polach kodu.

Ćwiczenie 5.

Na podstawie rysunku piramidy żywienia przedstawionej w aplikacji lub rozpoznanej na stronach internetowych dokonaj analizy menu śniadania, jakie zjada codziennie Ania.

Ania zjada śniadania w wielkim pośpiechu. Zawsze wypija szklankę mleka i zjada bułkę jedną z wędliną i drugą z serem żółtym. Do kanapek dodaje zielonej sałaty, a także plasterki pomidora.

Zakoduj tę informację włączając odpowiednie lampki na planszy do kodowania.

Ćwiczenie 6.

Zakoduj informację na temat zainteresowań ucznia, który je opisuje w następujący sposób:

Lubię spędzać wolny czas na świeżym powietrzu. Nie lubię jednak uprawiać żadnego sportu. Wolę znaleźć w parku ciche miejsce, aby oddać się czytaniu. Interesuję się historią. Dlatego lubię czytać książki o tej tematyce lub oglądać filmy o minionych czasach. Wiem, że internet może dostarczyć mi wiele interesujących informacji. Wolę je jednak zdobywać w inny, może staroświecki sposób.

Aby wykonać to ćwiczenie należy:

  • zakodować informacje włączając określone lampki,
  • wpisać kod w polach kodu.

Ćwiczenie 7.

Oblicz jaką liczbę owoców dzieci przyniosły do domu.

Agatka, Jacek i Danusia zbierały w sadzie owoce. Zebrały koszyk jabłek. Było w nim 12 owoców. W drugim koszyku było 7 gruszek. W drodze do domu każde dziecko zjadło po dwa jabłuszka.

Obliczenia przedstaw za pomocą planszy do kodowania, a wynik w kodzie dwójkowym.

Ćwiczenie 8.

Podczas grzybobrania dzieci znalazły 12 podgrzybków i 3 prawdziwki Niestety, po sprawdzeniu okazało się, że wśród tych grzybów były 4 niejadalne. Ile grzybów jadalnych zebrały dzieci? Wyniki przedstaw w kodzie dwójkowym.

Aby tego dokonać należy:

  • zaprojektować działanie arytmetyczne,
  • zakodować wszystkie liczby na planszy do kodowania,
  • wykonać niezbędne działania za pomocą niezbędnika kodowania w celu uzyskania wyniku.